Tuesday, January 25, 2011

Bila kekosongan jiwa semakin terasa

assalamualaikum..

perbualan yang seketika dan ringkas bersama teman saya, tetapi ia amat membantu kami..


Kadang-kadang kita manusia ni terleka seketika tetapi Allah itu Maha Penyayang.. Bila terasa kosong dan futur,carilah ayat quran atau hadith atau kata-kata sesiapa yang boleh kita jadikan motivasi pada diri.. tampal ayat tu, bila rasa lemah ingat balik kata2 tu..


Normal sebagai manusia kita akan lalui fasa-fasa kebuntuan, kekecewaan, keksongn dan kesedihan.. masa nilah sebenarnya Allah nak uji sejauh mana kita kembali menadah tangan kepada-Nya atau kita terus dengan emosi dan ego diri yang dikawal nafsu tanpa iman dan kewarasan berfikir. Bila kita berjaya atasi detik-detik ini, percayalah, kita akan terasa nikmatnya ujian yang Allah bagi pada kita.


Pengalaman yang kita lalui inilah yng menjadi guru pada kehidupan kita di masa hadapan. Remember, our future life is more challenging and more tribulations..Tetapi walau apa pun yang terjadi, paksinya tetap sama, kembali bersujud kepada=Nya dengan kerendahan hati yang penuh keikhlasan.







:: Selamat berjuang buat sahabatku Nadiatul Hussin dan rakan-rakan sekelian. Semoga Allah mempermudahkan urusan kita ^_^ ::

No comments: