Thursday, January 29, 2009

Di mana penghujung perjalanan kita??

assalamua'laikum..
harap sahabat2 semua sehat.. Very Happy
Meniti usia yang semakin dekat dengan hari kematian menyebabkan kadang2 diri terfikir dimanakah nanti penghujung kehidupan ini..

Bagaimanalah penghujung destinasi pengembaraan sebagai musafir di Buminya?? Dimanakah kaki ini akan bertapak,di syurgaNYA kah, di NerakaNYA kah?? Sad Firman ALLAH : "..Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.." (surah ali imran:185) Usia yang menjangkau 22 tahun ini belum tentu menjadi satu jaminan insuran yang melayakkan kita tergolong dalam golongan ashabul yamin.. Muhasabah, koreksi atau gunalah apa2 sahaja istilah.. maksudnya tetap sama.. Timbang tara kembali amalan kita.. 22 tahun, beratkah timbangan kanan kita, ringankah timbangan kiri kita?? Crying or Very Sad





"الأعمال بالخواتم"
Amalam kita yang akan menentukan pengakhiran hidup kita.. Baik amalan kita, baikla pengakhiran kita, buruk amalan kita?? fikirlah sendiri.. Rasulullah s.a.w saidul khulq yang telah dijamin sebagai penghuni syurga,kekasih yang MAHA AGUNG masih lagi berdoa supaya ditetapkan hatinya dalam agama Islam..

Bagaimana kita?? disini saya nak berkongsi doa yang sentiasa diamalkan oleh kekasih ALLAH ini..

"يا مقلب القلوب ثبت قلوبي على دينك وعلى طاعتك"
mafhumnya " Ya ALLAH tuhan yang membolak-balikkan hati, tetapkanlah hatiku pada agamaMu (Islam) dan tetapkanlah diriku pada ketaatanMU "

amalkanlah doa ini setiap kali berdoa. Dilahirkan Muslim, abah&emak Islam belum tentu menjadikan kita mati sebagai pemegang mykad yang beragama ISLAM..

sama2 doa moga2 kita,abah emak,adik beradik,saudara-mara serta seluruh orang yang kita sayangi mati sebagai Muslim dan dimatikan dalam keadaan Khusnul Khatimah.. ameen Smile

salam mujahadah..
::Mantapkan Iman, Perbaiki Amalan::

No comments: