Monday, June 22, 2009

Ya Allah, kuatkanlah dia..

Assalamualaikum..

Tiba-tiba mahu mencoretkan sesuatau pagi ini..

Bertemu dan berkenalan dengan beliau ketika kami sama-sama bekerja di dalam persatuan. Permai sesi o6/o7 menjadi tapak permulaan ukhwah kami. Ketika itu kami sama-sama berada di tahun 2, tugas yang berbeza, saya sebagai Timbalan Bendahari, beliau sebagai Timbalan Biro Kebajikan & Penerbitan..


Asma' Khalid..


Orangnya manis, nampak macam seorang yang tegas tetapi beliau seorang yang peramah. Bakat seni yang dimilikinya membuatkan saya kagum. Bakal doktor tetapi hebat menukis cerpen, melukis komik. Moga-moga jiwa halus yang dimilikinya bisa menjadikan beliau doktor yang lebih penyayang pada pesakitnya.

Pertengahan tahun 2007, desas desus berita bahawa beliau akan berkahwin sampai ke telinga saya dan rakan-rakan. Mula-mula saya rasakan ianya sekadar "gosip-gosip" di irbid, tetapi ketika hujung sesi kami di dalam persatuan, beliau menjemput semua ahli mesyuarat PERMAI ke walimahnya selepas selesai mesyuarat muhasabah.

Alhamdulillah.. Kami gembira sangat. Bersyukur sahabat kami ini sudah sampai jodohnya. Selesai mesyuarat, kami ke dapur menyiapkan jamuan untuk ahli mesyuarat. Persolan kami masih belum terjawab lagi, siapa bakal suami Asma' ye??

Asma' suruh kami teka. Macam-macam nama dah tercalon tapi satu pun tidak tepat. Akhirnya nama Aiman Rosli juga terkeluar dari mulut Asma'.. Alhamdulillah, kami bersyukur sekali lagi. Jodoh yang soleh insya allah.

Kini Asma' mengandung anak yang pertama. Ibu muda ini sedang sarat. Sepatutnya dah sampai due, tapi baby masih lagi belum sedia. Mungkin diwaktu ini Asma' dan suami dilanda keresahan, tambahan kuliyah Asma' untuk semester ini telah bermula..

Untuk Asma'..
Sabar ye ukhtie.. Kita sama-sama doa yang terbaik. Allah tak akan memberi bebanan yang kita tak mampu pikul. Allah tahu Asma' seorang yang kuat, Dia mahu mendidik Asma'. Allah sayangkan Asma'. Moga segala sakit, penat lelah Asma' selama 9 bulan lebih ini menjadikan amalan baikmu bertambah berat..

Kami doakan Asma'&Aiman sentiasa dirahmatiNya. Moga kalian dikurniakan anak-anak yang sihat, cergas dan menyejukkan hati ummi dan abinya..

2 comments:

FabulouswithAs said...

sebak plak bace entry nih...
smoge allah kuatkan dia..
ktorg pon risau tgk die terpakse g lecture sarat2 nih...

alhanin said...

kita sama-sama doakan dia.. kita tak dapat bersama-sama dgn dia, tetapi doa kitaorang sentiasa mengiringi Asma' dan family..