Wednesday, February 11, 2009

Sem Baru.. Semangat baru..

assalamua'laikum..


alhamdulillah dah hampir 4 hari kaki ini melangkah ke jamiaah.. Sem baru.. Semangat baru.. mungkin kali ini keseronokan lebih dari sem2 lepas.. maklumlah, ini merupakan sem yang terakhir dan pegembaraan ilmu di bumu anbiya' ini akan berakhir tak lama lagi..

Kerana terlalu semangat sangat, saya menanam azam baru, sentiasa datang kuliyah awal (hehehe insya allah).. tapi ada cerita lucu nak dikongsikan.
Dek kerana semangat sangat,, jam 2.30 saya dah siap2 nak gi kuliyyah. dah siap "mebebel-bebel" lagi kat teman serumah suruh siap cepat.. Tiba2 kak aimi bersuara : "eh syah, awak ni cepat2 kenapa? " saya pun jawab : " Laa, kan kelas kul 3, cepat la siap.. nadia dah tergelak2 melihatkan saya yang agak poyo petang ni.. Rupa-rupanya kelas kami jam 3.30ptg bukannya 3ptg.. Kuang2 ketawa meletus antara kami bertiga.. mak aii.. tersilap timing da..

Moralnya : Semangat Biar Kena Tempat..

sambung cerita.. Dah siap solat asar berjemaah, kami pun keluar gi kuliyyah.. Tapi arini rasa pelik sangat. Budak2 arab yang kami tak kenal, pakaian pelik2 masuk ke kelas. Pensyarah tak datang lagi. Seperti biasa, saya yang palig gelabah mula tak senang duduk.. "EH kita ni salah kelas ke? " " Nape macam2 orang pulak kat kelas ni "

Pas tu, doktor (gelaran pensyarah disini) pun masuk. rupa2nya subjek kami untuk pelajar Qanun (undang2) sekali.. Laa patut pun macam2 gaya&fashion budak2 dalam kelas tadi..
hai, hari ni memang hari yang melucukan.. tak pe lah,segalanya kami simpan sebagai kenangan manis dalam diari kembara ilmu kami di bumi Anbiya' ini..


kepada semua.. Welcome back to Jamiah.. Start your path with Bismillah&full heart (kata kak Hety ^-^ )

1 comment:

Anonymous said...

alhamdulillah.. boleh pun bagi komen dah..